2 Nisan 2012 Pazartesi

O anda zaman durdu sanki. Milcho Manchevski'nin hem senaryosunu yazdığı , hemde başarılı bir şekilde yönettiği 'yağmurdan önce' adlı çalışması gözlerimin önünden bir film şeridi gibi geçti . Filmde ,beklenen yağmur en sonunda yağar ama savaştangeriye kalan herşeyi yağmurun temizlemesi mümkünmüdür acaba? Savaşlarda onca yaşananlar insanoğlunun en karanlık ve en vahşi tarafına ait öykülerse , makinalı tüfekler ve top mermileri art arda patlayıp etrafa ölüm saçıyorsa, tecavüz mağduru zavallı kadınlar ' nefret çocukları'nı dünyaya getiriyorsa ... Ne yazık ki savaştan geriye kalan bu pislikleri temizlemeye göğü yararak bardaktan boşalırcasına yağan yağurun dahi gücü yetmez...


İncir Kuşları - Sinan Akyüz

Okudum böyle bir kitap olduğunu bilseydim okurmuydum HAYIR asla ...   yaşanmış acı gerçekler  ve savaşlarla ilgili kitapları okumayı sevmiyorum aynı zamanda filmleri izlemeyide sevmiyorum insanlardan nefret ediyorum çünkü o zaman... düşünsenize şimdi arkadaşım dostum dediğiniz konuşup sohpet ettiğiniz insanlar böyle durumlarda eline güç geçince ufak tefek farklılıklar gözeterek sizden nefret edebilecek bir katil gibi kesebilecek tecavüz edebilecek potansiyele sahipse (ki tüm tarihle böyle olduğu sabit) o zaman nedir bu dost olma yalanı....
insanlardan nefret ediyorum ve uzun zaman kendimi toparlayamıyorum.
peki okuduğum için pişmanmıyım HAYIR harika bi roman bi kere başlayınca iş işten geçmişti bırakamadım . an acı tarafıda çok yakın tarihi içermesi ve bu olaylar yaşanırken bizlerin hayatlarımızı gayet güzel sürdürmesi. Bırakın dünya tarihini kendi tarihimizi bile öğrenemeden büyümüş bir neslin çocuklarıyız insanların başına ne gelirse cehaletten geliyor  çocuklarımıza dilimiz döndüğünce tarih öğretmeliyiz. vede birkez daha düşündüm ki bizimde başımıza gelse tüm dünya seyreder...benim söyliyeceklerim bunlar kitap hakkında daha derin bilgi içinse google'e tıklamak yeterli....

4 yorum:

  1. Pakize Suda Konya da sokak röportajı yapıyor ve insanlara soruyor:

    İstanbul ne zaman alındı?
    Bu soruya çoğunluk doğru cevap veriyor.

    Kanuni Sultan Süleyman, Fatih Sultan Mehmet in neyi oluyor?

    -abisi
    -dayısı
    -torunu
    -amcası
    -yiğeni
    !!!!!

    Tarih mi demiştin şeker?
    :)

    YanıtlaSil
  2. Aslıcm, ben de bu tür kitap, filmden uzak durayım diyorum ama başaramıyorum. insanlığın karanlık yüzü , olmaması gereken bu gibi durumlarda neden hortlar, bunca vahşet nasıl yapılır, nerde kardeşlik, insan olma durumu diye sorar dururuz. ama önemli olan en kötü şartlarda insanlığımızı kaybetmememiz. böyle kitaplarla bu yönümüz bilenir durur aslında..

    YanıtlaSil
  3. nar-ı can
    onları yadırgamıyorum 92 kız meslek mezunu biri olarak 6 sene boyunca matemetikten artılı ve eksili işlemleri öğrendik türkçeden kompozisyon yazdık tarihtense şimdi hiçbirini hatırlamadığım 1400 1500 1600 lü bir sürü savaşın tarihini ezberledik ne ailelerimiz nede öğretmenlerimizden hiç birşey öğrenmedik bari bize okumayı öğretselerdi ... onuda kaç yaşından sonra kendi kendimize öğrendik şimdi nasıl suçlarsın kızarsın insanlara....

    YanıtlaSil
  4. buketçim aynen öyle tatlım :))

    YanıtlaSil